شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲۱
۲۶۹

سخنان روحانی درباره آزادشدن فیس‌بوک و ماهواره/ نگران نباشید

شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 360617
رئیس‌جمهور تأکید کرد: در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.
سخنان روحانی درباره آزادشدن فیس‌بوک و ماهواره/ نگران نباشید
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم پایانی چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک روز ارتباطات و اطلاعات اظهار داشت: انشاءالله جوانان عزیز با تلاشی که در زمینه این صنعت دارند، ما را به خودکفایی خواهند رساند.

وی افزود: کلمه ارتباطات در گذشته معمولا در حد ارتباط فرد با اعضای خانواده، طایفه، قبیله در روستا و شهرها اطلاق می‌شد اما امروز این ارتباطات از مرز قبیله و کشور خارج شده است. امروز در سطح جهانی، ما شهروندان جدیدی به نام کاربران داریم.

** کم‌کم به سوی یک خانواده جهانی در حال حرکت هستیم


رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاربر در واقع همان شهروند جامعه نوین جامعه امروز است، اظهار داشت: وقتی بحث در این بود که ما به سمت دهکده جهانی حرکت کنیم امروز کم‌کم به سوی یک خانواده جهانی در حال حرکت هستیم. امروز می‌بینیم، کشورهایی با چند صد هزار جمعیت و شهروند، کشور تشکیل دادند اما گاهی یک شبکه بزرگ اجتماعی دارای میلیون‌ها کاربر است.

** در هر دقیقه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر لایک را در فیسبوک شاهدیم


به گفته روحانی دنیای ارتباطات و اطلاعات دنیای عجیب و غریبی است و در هر دقیقه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر لایک را در فیسبوک شاهدیم و علاوه بر آن نیز تنها در گوگل در هر دقیقه ۲ میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند و همچنین در هر دقیقه ۷۰ ساعت فیلم وارد یوتیوب شده و در همان زمان یک میلیون و سیصد هزار نفر این فیلم را یا می‌بینند یا دانلود می‌کنند و این به معنای یک تحول بزرگ در دنیای امروز است.

روحانی با بیان اینکه گرچه نامش فضای مجازی است و ما با افراد به عینه در این فضا برخورد نمی‌کنیم اما آثار این فضا بر جامعه و کشور کاملا عینی است، تصریح کرد: حتی در سبک زندگی مردم، امروز می‌بینیم که یک نفر از یک گوشه دنیا، خوابگاهش و اتاق خوابش در منزل‌اش می‌تواند صدها و هزاران کیلومتر با کاربر دیگر در ارتباط باشد و سخن بگوید و پیام بدهد و پیام بگیرد.

روحانی تصریح کرد: دوران پیام‌های یک‌سویه به سر آمده است، کم‌کم به نقطه‌ای خواهیم رسید که دیگر جایی برای استبداد پیام نباشد و دیگر پیام از طریق تکنولوژی‌های یک طرفه و یا تریبون‌های یک طرفه برقرار نباشد. هر پیامی که در دنیا بازتابی وسیع‌تر دارد پیامی قوی‌تر و تاثیرگذارتر است.

وی با بیان اینکه ما باید دنیای سایبری را به عنوان دنیایی ندانیم که به خاطر اضطرار و ناچاری وارد این دنیا شده‌ایم بلکه آن را به عنوان یک فرصت ببینیم و تلقی کنیم، خاطرنشان کرد: به یاد بیاوریم که قرن‌ها حافظ، سعدی، فردوسی و مولانا، فرهنگ ایران اسلامی را پاس داشتند و آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و این در دورانی بود که ابزار مدرن در اختیار آنها نبود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز این همه تحصیلکرده و این همه جوان و دختران و پسران دانشگاهی و علاقه‌مند به کشور، فضای بزرگی را در اختیار دارند تا بتوانند هویت ایرانی - اسلامی را پاس بدارند.

*** "ویدئو" به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌ها اثر منفی نگذاشت


وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا این همه در تزلزل هستیم و چرا به جوان‌هایمان اعتماد نمی‌کنیم، اظهار داشت: فکر می‌کردیم اگر ویدئو وارد کشور می‌شد، ایمان جوان‌ها پَر می‌زد، سال‌های اول انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدئویی وارد کشور شود، چون اگر وارد کشور شود و با سیمی به تلویزیون وصل شود، دیگر چگونه ایمان برمی‌گردد و هویت‌ها را حفظ می‌کنیم. دیدیم آمد و به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌های‌مان نه تنها اثر منفی نگذاشت بلکه بر حضور آنها در مساجد و تظاهرات انقلابی و راهپیمایی‌ها بیشتر شد و به جبهه دفاع از کشور رفتند و افتخار آفریدند.

** در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت

«بعدها غصه دیگری شروع شد که با ماهواره‌ها چه کنیم اگر خدای نکرده تلویزیون‌مان با دیش مخفی و آشکار، شبکه دیگری را بگیرد، در جوانان ایرانی چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند. آمدیم و در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با آن مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت اما نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.»

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: امروز ظاهرا غصه دیگری برپا شده و آن اینکه با اینترنت و جوان کاربر و ایمیل و موبایل و نسل سوم و چهارم چه کنیم. من به همه دوستان عرض می‌کنم به جوان‌ها اعتماد کنیم، به نسل جوان اعتماد کنیم. جوان‌های ما با فطرتی پاک هستند و ایران‌شان را با همه وجود دوست دارند و به اسلام و خاندان ائمه و اهل بیت عشق می‌ورزند. فطرت‌شان پاک است و حالا گوشه‌ای، روزی، ماهی یا سالی خطایی شد، می‌شود آن را برگرداند و قابل برگشت است که هم انسان تواب است هم خداوند تواب و رحیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته این به این معنا نیست که به امنیت ملی فکر نکنیم و اسرار ملی را به عنوان گوهر تابناک رها کنیم، حتی کشورهای پیشرفته نسبت به مسائل امنیتی خود دغدغه خاصی دارند، مصلحت ما در زمینه سیاسی فقط امنیت ملی و اسرار ملی است و نه چیز دیگر. در مسائل اجتماعی آن چه برای ما اهمیت دارد اخلاق عمومی و ارزش‌ها است و مصلحت دیگری را نمی‌شناسیم.

** امروز سواد به معنای ورود آسان به جامعه بزرگ اطلاعاتی و اینترنت است


روحانی با بیان اینکه حق ارتباط با شبکه اطلاعات جهانی را به عنوان حق شهروندی در کشور‌مان به رسمیت می‌شناسیم، گفت: در دنیای امروز اگر روزگاری سواد به مفهوم خواندن و نوشتن بود و در روزگاری دیگر سواد به معنای ورود به دبیرستان بود و در دوره‌های بعدی به مفهوم ورود به دانشگاه بود امروز سواد به معنای ورود آسان به جامعه بزرگ اطلاعاتی و اینترنت است. فضای عظیمی که در جامعه اطلاعاتی وجود دارد و کاربران دنیا از آن استفاده می‌کنند یک ظرفیت عظیم است.

** باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی به ابزارهای مدرن مجهز باشیم


وی با بیان این مسئله که امسال ما قرار است در پس اقتصاد مقاومتی باشیم و توسعه و اقتصاد مقاومتی بدون فناوری‌های نوین و در رأس آن IT و ICT امکانپذیر نیست، گفت: هنوز در فرهنگ سپر دست گرفته‌ایم و همه به کنجی منزوی شده‌ایم که مبادا به ما تیری بخورد، ما در تهاجم فرهنگی اگر شمشیری هم به دست داریم، شمشیر چوبی است و باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی به ابزارهای مدرن مجهز باشیم و نباید منفعالانه و ترسو در این حوزه ورود کنیم.

وی در همین زمینه تصریح کرد: این فناوری به عنوان پایه‌ای برای سایر فناوری‌ها و تحقیقات است؛ برای یک دانشجوی دکترا استفاده از فناوری‌های نوین امروز یک ضرورت است.

** اگر به صحنه بیاییم و جوان‌ها را هدایت کنیم، انقلاب را بیمه کرده‌ایم


رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز شرایط دگرگون شده است، باید مسیر اسلام را به دوستان‌مان به عنوان یک چهره رحمانی معرفی کنیم تا با تاثیر یک گروهک تروریستی که در گوشه‌ای از آفریقا دانش‌آموزان را به جرم تحصیل می‌ربایند، ایستادگی کنیم. اگر ما به صحنه بیاییم و جوان‌ها را هدایت کنیم ما انقلاب را بیمه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عظیم بود، تصریح کرد: مسلمانان زیادی چشم به انقلاب ما دوخته‌اند. برخی از چهره‌های مسلمان آفریقا شخصا به من گفتند که ما شب تا صبح در مساجد دعا می‌کردیم که شما در انقلاب‌تان پیروز شوید و انقلاب ما در دورانی که معروف به دین‌زدایی بود، پیروز شد و ما شعار اسلام‌گرایی را در جهان ترویج کردیم و امروز ما نمی‌توانیم هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ علمی از تکنولوژی عقب بیفتیم.

** باید بلوک فارسی را در شبکه‌های اجتماعی تقویت کنیم


روحانی با بیان اینکه باید بلوک فارسی را در شبکه‌های اجتماعی تقویت کنیم و حضور فعالی داشته باشیم تا بتوانیم هم در صنعت دانش‌بنیان و هم خدمات دانش‌بنیان را به پیش ببریم، گفت: باید فرهنگ اسلام واقعی و فرهنگ ایرانی را به جهانیان معرفی کنیم و این کار، کار دولت نیست کار مردم، جوان‌ها، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فناوری و ارتباطات و اطلاعات و همه و همه باید زمینه را برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در فاوا آماده کنیم. این جوان‌ها و بخش خصوصی هستند که باید به میدان بیایند و آنها قادرند متحول کنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به قول وزیر ارتباطات مبنی بر ایجاد فرصت ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: البته انتظار من امسال ۱۰۰ هزار شغل جدید در فناوری و ارتباطات و اطلاعات بود اما ایشان قول ۳۰ هزار شغل را دادند و قول دادند که در سال‌های آینده ۱۰۰ هزار شغل را ایجاد کنند و این فناوری است که می‌تواند در خانه دختران و زنان جوان را فعال کند تا در کنار حفظ مسئولیت خانه، در این صنعت هم فعال باشند.

وی با ابراز تاسف از پایین بودن سطح زیرساخت‌ها و ابزارها و امکانات فنی در کشور تصریح کرد: البته در وضعیت سیم‌کارت در دنیا پانزدهم هستیم و در ظرفیت نفوذ موبایل یعنی تعداد موبایل به جمعیت، در دنیا ۶۵ هستیم و وضع متوسطی داریم اما وقتی به پهنای باند می‌رسیم رده ما می‌شود ۱۵۳ و خیلی پایین می‌آییم.

روحانی تاکید کرد: در دورانی هستیم که ما باید فضایی آرام‌تر، مطمئن‌تر و کم‌هزینه‌تر با صرف زمانی کمتر امکانات لازم را برای نسل جوان فراهم کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش بر الکترونیکی‌کردن دولت تاکید کرد و گفت: امروز بیشترین مراجعات به ادارات شخصی و سپس از طریق پست است و باید به جایگاه قابل قبولی در دولت الکترونیک برسیم و اسناد ما نیز دیجیتال شود تا سرعت لازم برای ارائه خدمات را داشته باشیم.

** باید برای موبایل‌ها هم پهنای باند وسیع وجود داشته باشد


وی با تاکید بر اینکه باید راهی برای اشتغال نسل جوان تحصیل‌کرده فراهم کنیم، اظهار داشت: من به عنوان رئیس‌جمهور از شرایط پهنای باند راضی نیستم. قرار ما با این وزارتخانه این است که هرچه سریعتر به نسل سوم و چهارم برسیم و پهنای باند وسیع نه تنها برای منازل و تجارتخانه‌ها باید باشد بلکه باید برای موبایل‌هایی که در اختیار مردم و کاربران وجود دارد فراهم باشد و این کار با حضور همه شرکت‌های خصوصی انجام می‌پذیرد که البته باید در بخش محتوا هم به قابلیت‌های لازم برسیم.

روحانی بر همین اساس تصریح کرد: وجود فناوری‌های نوین در زمینه سلامت نیز ضروری است، امروز در زمینه سلامت که باری از دوش مردم برداشته و برخواهیم داشت، باید فناوری‌ها را به کمک در این بخش بیاوریم. باید دارو در کشور ما درست مصرف شود و نسخه پزشک درست نوشته شود و تمام نسخه‌ها در یک شبکه جامع اطلاعاتی بیاید تا بدانیم چه دارویی به چه میزان مصرف می‌شود و این مصرف درست است، یا غلط و یا اینکه از یک نسخه چند بار استفاده شده است. باید در این بخش به دنبال شفاف‌سازی باشیم و کار پزشک دقیق‌تر شود البته نمی‌خواهیم بر پزشکان نظارت کنیم، ما می‌خواهیم از طریق به کار بردن فناوری‌های نوین، اطلاعات دقیقی در زمینه سلامت انسان داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت به شدت در پی آن است که از این چارچوب، هم برای آزادی عمل مردم و هم ابزار امنیت مردم و هم برای صیانت از این امنیت استفاده کند، گفت: نباید هر کاری که می‌کنیم در راستای محدودیت باشد، باید در راستای صیانت باشد، صیانت‌ از ارزش‌ها، اخلاق‌ها و امنیت ملی که این‌ها بر عهده شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است و اجرای آن با دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شرکت‌هاست.

وی با بیان اینکه باید در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار به دانش داخلی خود توجه کنیم و زمینه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان آماده کنیم، تصریح کرد: تنها که نباید بر واردات تکیه کنیم، توانمندی‌های فراوانی داریم که روز به روز باید از این توانمندی‌ها استفاده بیشتری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا اگر این نظر وبیان را آقای احمدی نژاد یا حتی یکی از نزدیکان وی داشت چه تهمت هایی که به وی نمی زدند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
هنوز داری با احمدی نژاد مقایسه می کنی؟!!!
حمایت و پشتیبانی که از احمدی نژاد شد از احدی نشده بود و نخواهد شد.
زرنگ!
United States
این ها همش خوراک سازی رسانه ای....
آره اونم چه حمایت هایی. ا گه احمدی نژاد بود جناب آقای مطهری با حمایت جناب لاریجانی فریاد وااسلاما سر میداد. یه عدشون هم دووووووو دووووووو راه مینداختن، همشهری هم جو میداد....
علی
Iran, Islamic Republic of
آخه بنده خدا وقتی خود دولت هر ...کاری می کند به گردن دولت قبل می اندازد می خواهی کسی با دولت قبل مقایسه نکند؟
دلار و طلا و اجاره مسکن و سیب زمینی و ...دریابید. دغدغه مردم ما ماهواره است یا این مسائل.
امیدوارم این حرف ها فقط حرف باشد و در برنامه ریزی برمینای این حرف ها عمل نکند!
آقای روحانی ! یعنی واقعا شما تاثیرات فرهنگی ماهواره را ندیده اید ؟! شما به جای برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های ماهواره و ... کلا صورت مسئله را پاک می کنید !
علی
Iran, Islamic Republic of
از قدیم در این مملکت یک موضوع جا افتاده است و آن اینکه هر وقت دولت دست روی چیزی گذاشت باید مراقب آن بود و حتما از آن ناحیه باید منتظر ضربه ای بود .
کمال
Iran, Islamic Republic of
همه این سخنرانی ها تراوشات فکری دولت قبل است! اما متاسفانه اون موقع به دلیل جریان سازی ها و هیاهویی که رسانه های چپ و راست بر علیه دولت به راه انداختند کسی حرفهای دولت خدمتگذار را نمی شنید!!!اینا خیلی مونده برسن به احمدی نژاد!
علی
علی مطهری کجایی عزیز دلم؟؟دیگه از فرهنگ دفاع نمیکنی؟!
راست میگی خصوصا حمایت مجلس از اون رو که اگه گوجه گرون میشد رییس مجلس تذکر میداد اما حالا ......
حبیب
طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی هر گردی گردو نمیشه!!
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری باید پاسخ بده ...
Iran, Islamic Republic of
اون که رسما وکیل الدولست چی بگه؟!
Iran, Islamic Republic of
....نظری ندادند؟!
دقیقا، اقای علی مطهری کجاست که قریاد وا دولتا وا لائیکا سر دهد!
شما اگه اهل استفاده از این ظرفیت ها هستی اقای روحانی، برو شبکه های داخلی رو توسعه بده، چرا وزیرت میره تو فیس بوک نظرسنجی را میندازه؟ احمدی نژاد بود که می ترکوندینش
مازیار
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بیچاره خیلی قشنگ تر از این ها رو گفت اما چپ و راست و خارج گوش شنوای مردم را با گرفته بودند!
احمد
Iran, Islamic Republic of
اینا تازه رسیدن به تفکر غنی دکتر احمدی نژاد که به خاطر همین تفکر برچسب انحرافی به او یارانش زدند! احمدی نژاد بارها چه علنی و چه غیر علنی مخالفت خود را با فیلترینگ ، گشت ارشاد و از این دست برخوردها به صراحت اعلام کرده بود! اما گوشی برای شنیدن نبود!!!!!!
مصطفی
تفکر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ غنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شاید منظورت غنی شده است
خسرو
Russian Federation
آخه احمدی نژاد دو دوره ریاست جمهوری را با موفقیت پشت سر گذاشته در حالیکه روحانی هنوز ترم اول است و معلوم نیست این درس را پاس کند و مشروط نشود. این دو اصلا با هم قابل مقایسه نیستند.
Iran, Islamic Republic of
تفكر غني احمدی نژاد؟تفکری که جلو رهبری ایستاد....
نه اینکه روحانی وای نستاده ...
شریفی
United States
خیلی بی وجدانی می خوادکه حرف ناحق بزنی!!واقعاکه اینهمه تحمل می کنه خیلی ادم کم لطفی هستی
حبیب
فیلم هایی وارد یوتیوب میشه !!!!!!!!!!!
خوب اونارو دانلود کنید برای بچه و نوهایتان بگذارید خوب است آینده درخشانی خواهند داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن هم لایک بزن!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه خطر داره
.... !خیلی خیلی خطرناکه ها!
خطر داره ...
سعید
هم به احمدی نژاد می گفتیم هم الآن به روحانی:
ایمان مردم پر نزد؟!!!!!!!!!! پس حتما آمار روابط نامشروع، طلاق، اعتیاد و از همه مهم تر تدینِ سیاسی مردم سر جاش مونده و هیچ تغییری نکرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ايول حرف دل منو زدي ....
بعضی ها پر زد
بیدار
ای آقا اون بدبخت دماغشم می خاروند بهش گیر میدادن ...
حق گو
Iran, Islamic Republic of
رئيس دولتي كه بايد به آنچه در شعارهايش در انتخابات گفته عمل كند.....
واقع گرا
باید به اقای رئیس جمهور عرض کرد که:
دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه
هر دو دل می برند، اما این کجا و آن کجا.
مقایسه ویدئو با ماهواره قیاس مع الفارق است حاج اقا
روحانی مچکریم!
yaser
فرمایش جناب ریس جمهور را در باره این که ماهواره تاثیری بر هویت و ایمان افراد نمی گذارد انکار بدیهیات فرهنگی و کاملا نادرست می دانم. ....
United States
ازکم دینی خودت است وگرنه چراازمسایل اموزنده استفاده نمی کنی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدي نژاد
United States
خداوندکمی عقل به توبدهد
چاقو را هیچ وقت دست بچه نمیدن .
زمانی که حالیش شد از چاقو چطور استفاده کنه میدن دستش .از زمان گذشته تا حالا بزرگای ما تا زمانی که مردم یاد نمی گرفتن چطور از از تکنولوژی استفاده کنند دست زدن بی علم را برایشون خطرناک میدیدن . . .
مهدی
با این فرمایش دکتر روحانی واعتمادی که به جوانها داریم میترسیم ....
مهدی
فرهنگ برای حسن بود تو مشتش بود ....
Iran, Islamic Republic of
كمترين اعتمادي نداريم
سید
Iran, Islamic Republic of
بالاخره دولت تدبیر امید، تدبیر کرده که باید سر جوانانی که بیکار هستند و شده اند و خواهند شد رو یه جوری تو لاک خودشون ببریم که هی به ما گیر ندن!!!!! قابل توجه آقای نوبخت مدیر مدبر دولت راستگویان!!!!
آقای روحانی!
آیا شما دراین بیست سال در ایران نبودید؟؟
ندیدید ماهواره چه بلایی برسر خانواده ها آورد؟؟؟
رهگذر
Norway
....
خدایا از ته دل میگیم .... خدایا مارا نجات بده خیلی گرفتاریم.
شايان
ما به جوونهامون اعتماد داريم ولي ...
علی
Iran, Islamic Republic of
دوباره رئیس جمهور یک صحبتی کرد که هزار و یک نقد بر آن وارد است. خواهش می کنیم قبل از سخنرانی با یک کارشناس مسائل مذهبی و یک کارشناس IT مشورت کنید.
حامددد
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم حرفاشون درسته
مرمر خانم
حرفاش درسته بنده خدا ؟کجاش درسته ؟علت اینهمه طلاقها و خیانت زن و شوهر ها به هم نتیجه چیه ؟نتیجه ماهواره نیست ؟ برباد رفتن ایمان و هویت یعنی چی ؟یعنی اینکه عملا صلیب به گردن بندازیم و بگیم ایمانمون از دست رفت ؟ راست گفتن کسی رو که خوابیده میشه بیدار کرد ولی کسی رو که خودش رو به خواب زده نمیشه . نمیدونم این چه سری هست که جناب تدبیر و اطرافیانشون هی میان یه حرفهای عجیب و غریب میزنن و جامعه رو تا مدتها با تشنج اون حرفها سرگرم نگه میدارن . ایا گرونی دلار و انواع اقسام مایحتاج مردم دیگه فراموش شده و درد ما فقط همین ماهواره و فیسبوکه ؟...
حامددد
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره به ماهواره ؟! چه ربطی به فیسبوک داره اصن ؟! شما هر چی بشه ربطش بدین به ماهواره . شما یه سر برو دادسرا بعد حرف بزن
United States
لطف کن دهنت رو آب بکش ببینم چی می گی ...
تو هم دلت خوشه روحانی .
به ایشان بفرمایید صبح شده، خروس خودشو کشت!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب ما تا همین الان نمی‌فهمیدیم که اصل این تکنولوژی‌ها و ظرفیتی که می‌توانند داشته باشند، می‌توانند مفید باشند و جناب روحانی همه ما را از خواب غفلت بیدار کرده و متوجه ساختند!!!!!!!!!!!!!

جناب آقای روحانی خیلی زشت و قبیح است که شما برای اثبات مطلوب خود به بیان بدیهیاتی بپردازید که هدفش متهم ساختن دلسوزان و منتقدینی است که نه تنها با اصل این موضوعات مخالف نیستند... بلکه همه حرفشان مراقبت و نظارت بر آن است.... که متأسفانه شما و همفکران شما برای آن اهمیتی قائل نیستید.

به خدا قسم خجالت میکشم که رییس جمهور کشورم دانسته یا نادانسته در جهت اهداف مشکوک یک عده‌ی خاص اینطور وارد جزییاتی می‌شود که مدیران دسته چندمش باید وارد شوند.....
Iran, Islamic Republic of
آقاي عزيز ما در عصر ارتباطات هستيم اصلا مي دونيد كشورهاي پيشرفته از حوزه IT چقدر درآمد زايي مي كنند و ايجاد شغل مي كنند....
سید محمد محسن
حوزه ی it فقط منحصر به فیسبوک و یو تیوب و این زهر مارهاست!!؟
رضا
از ارزش پول ملی و دلار3310 تومنی هم بگو دکتر روحانی!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
در یکسال گذشته نه تنها ارزش پول کم نشده که ریال تقویت هم شده
خودتون رو به خواب نزنید دلار 3300 پارسال گیر میومد؟

در ضمن هر سال باید نرخ دلار به انداره ما به التفاوت تورم دو کشور افزایش یابد
مرمر خانم
پاسپورت ایرانی یادت رفت
حامددد
Iran, Islamic Republic of
از اون رئیس جمهور محبوبتون که دلارو رسوند به 3600 بگوووووو
هر چی بود از خاتمی فتنه گر بهتر بود ! افتاد ؟
محمد
عباس معصومیه؟
نه لیلایه!!!!!!!!!!!
پویا
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی برسی کنید گوگل ادوردز چرا فیلتره؟؟
تبلیغات تو گوگل بخاطر اینکه خروج ارز از کشور میشد رو فیلتر کردن!! خب چرا به این فکر نمیکنید که چقد سود آوری داشت این تبلیغات و چقدر شرکت ها کسب در آمد داشتن از این راه!!
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم رایمون حلالت مرد
ما تا اون جایی که میدونیم به خاطر چیزهای دیگری مردم رای دادند !!
United States
ما خودمون می دونیم برا چی رای دادیم.
زهیر
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم بالاخره چه زمانی روءسای جمهور خواهند فهمید که اینقدر نباید از «بایدها» حرف بزنند و به دنبال آنچه وظیفه دارند بروند و ....

آخه جناب آقای فریدون شما که در جایگاه نظریه پردازی نیستی.. عزیز من.. شما برو دنبال وظایف قانونیت...
Iran, Islamic Republic of
آدم شاخ در میاره از این حرف: "ماهواره تاثیری نداشت" پس اونایی که شبکه های ماهواره ای رو راه انداختن خیلی احمق بودن که هزینه کردن نه؟! یه که هم فکر کردن بد نیستا شیخ حسن؛ ما که کاره ای نیستیم داریم تاثیرش رو به راحتی دور و برمون میبینیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت. نكته خوبي بود.
....
يك مرد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي دكتر شمابراساس كدام منطق وبررسي به اين مهم دست يافته ايد كه :
1-ویدئو" به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌ها اثر منفی نگذاشت

2-ماهواره نه به ایمان مردم آسيب زد ونه به هویت مردم.

بنده به عنوان يك آدم فرهنگي،باسواد وكاملاً اهل تحقيق نه اجازه داده ام كه ويدئو به منزلم راه يابد ونه ماهواره را به منزلم راه داده ام برخلاف نظر شما از نظر بنده وبسياري از مردم ايران ويئو بسيارمخرب وبرهم زننده اركان خانواده،هويت ملي واسلامي و...است به همين ما كه نگران دين،هويت واركان خانواده خود هستيم به شدت با آن مخالفيم وازورود ماهواره به خانه هايمان جلوگيري مي كنيم .شمارا نميدانم
حامددددد
Iran, Islamic Republic of
شما عمرا آدم با سوادی باشی که این حرفو زدی . یعنی ماهواره نیاد داخل خونه از بیرون بقیه این چیزا رو نمیفهمن ؟! یه عمر ویدئو و سی دی ممنوع بود آخر سر چی شد ؟!؟؟
بازم سر و کله این بیسواد پیداش شد ؟ چقدر می گری کامنت می ذاری ؟
ابوالفضل
داداش من. خیلی وضع خرابتر از این حرفهاست.

تلویزیون رو چی ؟ اون رو هم راه ندادی؟
...
نیلوفر
آمار طلاق دهه 60 رو با سال پیش مقایسه کنید....
حتما برا دکتر مهم نیست...
"دیدیم آمد و به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌های‌مان نه تنها اثر منفی نگذاشت بلکه بر حضور آنها در مساجد و تظاهرات انقلابی و راهپیمایی‌ها بیشتر شد و به جبهه دفاع از کشور رفتند و افتخار آفریدند."...
طبق کدوم سندو تحقیق اون کسایی که رفتن جبهه ویدیو داشتن؟؟؟؟؟و طبق کدوم تحقیق علمی ویدیو باعث حضور بیشتر مردم در صحنه شد؟؟؟؟؟؟خیلی جالبه رییس جمهور ...وقتی یکی با 7دهم درصد رییس جمهور شه همینه دیگه
حامدددد
Iran, Islamic Republic of
با خدا رو شکر اون 4 میلیونیه رئیس جمهور نشد
7 درصدی شما به فکر خودتون باشید ، خدا رو شکر کن که دره توریستی رئیس جمهور نشد ...
Finland
تا چشم تو در بیاد...
شهدا شرمنده ایم
وحید
Iran, Islamic Republic of
هر کاری بگید می کنم فقط تو رو خدا به من رااااای بدید!!
مریم
اینو خوب اومدی خدائیش.....
علی
Iran, Islamic Republic of
ای بابا دوباره داستان!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی جون به جای اظهار فضل برو کارها و مسئولیت های مملکتی خود را انجام بده!!! این فیسبوک و لایک بازی ها را هم به اهلش واگذار کن و زیاد هم آنها را جدی نگیر. برو کار کن!!!!
دیده بان
احسنت...احسنت...باید برخی ها بدانند که با تکنولوژی نمیشه مبارزه کرد...زمان زمانه درجا زدن نیست...
علی
با تمدن فاسد غرب نمی شود مبارزه کرد؟
چرا نمیشه ؟!!!!
خوبم میشه مبارزه کرد .ایمان ما روزی اونها را نابود میکنه
ای کاش زمانی
بیاید
...
ومردم
از همه چیز حتی
مسایل هسته ای باخبر شوند
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با کدخدا چطور شد....
آشنا
دوستان انقلابی سلام
بهوش باشید که منظور از این جملات به حاشیه بردن موضوع عدم موفقیت تیم هسته ای است.
United States
به این نظرهذارآفرین
Iran, Islamic Republic of
عالی بود روحانی
از شما انتظار نبود
هموطن
اقای رئیس جمهور، همه می دانند خودتان هم می دانید.با آمدن ماهواره و همراهی ارام تلویزیون با اون ایمان همه رفته هم کسانی که استفاده می کنند و هم کسانی که متولی هستند و می توانند کاری بکنند و نکردند.
جناب روحانی به سیل طلاقها، رواج بی عفتی و بی غیرتی در جامعه که دستاورد کوتاهی های افراد به اصطلاح فرهنگی در هر لباسی از جمله خود حضرتعالی و نفوذ شبکه های مروج بی عفتی در ماهواره هست، توجه بفرمایید.
....
ف
راست میگه!!!!
به پیر به پیغمبر
هم ایمان مردم پر زد و هم هویت مردم از دست رفت

آقای رئیس لطفا به جامعه شناسانی که از منظرشما با سواد هستند بسپرید که چه تحقیقی در مردم بزنند.

تا بدانید چه بودیم و چه شدیم
Iran, Islamic Republic of
كاش جلوي ارسال پارازيتهاي ماهواره را بگيرند.
اگر توانستید ازاد کنید خوبه!
علی
آقای حقوقدان راست می گویید زمانی که 1000 شبکه رادیویی وتلویزیونی فارسی زبان درتلاش اند تا جوانان مارا از راه به در کنند وبنیان خانواده را از هم بپاشند دلیلی بر بی اعتمادی ونگرانی وجود ندارد در شبکه ای مثل فارسی وان که برنامه هایش تبلیغ خیانت در خانواده را می کند کاش شما یک مشاور روانشناس داشتید تا او می گفت که این برنامه ها چقدر اندک اندک بر افکار مردم تاثیر میگزارد وعامل بالا رفتن طلاق در اثر بی اعتمادی زن وشوهر می شود البته هرچند برچیدن دیش تنها نمی تواند جلوی این قضیه را بگیرد بلکه وزارت فرهنگ ودستگاههای فرهنگی انقلابی وجهادی می خواهد که متاسفانه در این دولت از آن خبری نیست.
سعید
حالا مثلا فیلتر شده چقدر به آمار ازدواج اضافه شده!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا میدونی تاثیری نداشته؟ از صحبت های پوپولیستی زدن دست بردارید
صد در صد داشته
امان از طاغوت
Italy
واقعا رییس جمهور ماست کسی که داره اینقدر با اعتماد بنفس و دقیق حرف می زنه؟
روحانی جان به رایی که به ت دادیم افتخار می کنیم.
بله بله
دلواپس
جنابه (امان از طاقوت) اگر یه نفر با اعتماد به نفس به شما دروغ بگه و یا تصمیم به گمراه کردن شما داشته باشه به اون فرد افتخار میکنید؟ اگه کسی با اعتماد به نفس یه اسلحه به شما بده و بگه یه گلوله وسط قلبت شلیک کن من قول میدم نه زخمی بشی و نه بمیری... حتما چون طرف اعتماد به نفس داشته قبول میکنی دیگه نه؟ آخه چرا اینقدر از روی احساس حرف میزنید کجای حرفهای این اقا دقیق بود ؟لطفا بگید شاید ما خوب متوجه فرمایشات گوهر بار ایشون نشدیم
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر... ماهواره در جوانها تاثیر نگذاشت ؟ ایشون تو کره ی ماه زندگی میکنن ؟ وضعیت افتضاح فرهنگ و فساد علنی در کوچه خیابانهای تهران رو نمیبینن ؟
مثلا زمانی احمدی نژاد همه با حیا بودند؟با یگیر وببند مشکلی حل نمیشه دوستان
بنده خدا
درسته با بگیر و ببند مشکل حل نمیشه اما با اشاعه ی علنی فحشا مشکل صد چندان میشه .فقط خدا میدونه این آقای دکتر با مطرح کردن این دست مسائل چه هدفی داره؟ یه زمانی از گشت ارشاد صحبت بود همه اقایونه روشنفکر فریاد میزدن آیا مشکل کنونی مملکت ما ماهواره و حجاب و غیره است حالا کجان اون اقایون چرا دیگه کسی از وضعیت معیشتی و ... حرفی نمیزنه
مهدی
من زیاد سواد ندارم؟؟؟؟؟؟ فقط میخوام از آقای ریس جمهور بپرسم که آیا دقت کرده وقتی تو شهر (هر شهری کوچک یا بزرگ) قدم میزنی انگار همه جونها از یه خونه اومدن بیرون و بایه نسخه برای تیپ و ارایش و ..... عمل کردن به نظر ایشون ما تو ماهواره چقدر میتونیم تاثیر بزاریم تا فیلمهایی با مذمون خیانت به خانواده ، همجنس بازی و .... تولید و ارائه نشه به نظر من حرف جناب رئیس جمهور مثل حرف اونایی که میرن تایلند برای استفاده و دیدن طبیعت ؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
بازم روحانی لا مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
این سخان فقط دوتا جنبه داره یکی برای عدم توافق شب گذشته وفرافکنی یکی برای جلوگیری از رای های سرخورده وسرگردان
البته اینکارها دیگه قدیمی شده
تلویزیون هم سخنان ایشون روسانسور میکنه
.....
بابا چرا بقیه کامنت منو سانسور کردی؟؟؟؟؟
دست از این حرف های پوپولیستی بردارید. هدف ما رسیدن به کشور قدرتمند کره شمالی است. اینترنت، ماهواره، موبایل و هر آنچه به بیت مرتبط است برای ما کاملا مضر بوده و با آن مخالف هستیم.
فرافکنی نکن
مانمیگیم هیچ چیزی وارد نشه بلکه میگیم تاثیر محصول فرهنگی منفی مثل مواد مخدره و این جور محصولاته که نباید وارد بشه،سعی نکنین این چیز ها رو به اسم تکنولوژی وارد کشور کنین
مصطفی
اقای روحانی در زمان جنگ ویدیو در ایران ان چنان نیود که شما میفرمایید (ااینکه بر حضور آنها در مساجد و تظاهرات انقلابی و راهپیمایی‌ها بیشتر شد و به جبهه دفاع از کشور رفتند و افتخار آفریدند. )
از سال 59 تا 67 که پایان جنگ بود ما ویدیو ندیدیم بیشتر در اختیار مراکز دولتی بود بعد از جنگ به برکت دولت سازندگی واردات ویدیو زیاد شد
با این تفکر شما و اقای هاشمی خاطرات ردیف میکنید
محمود
بله آقای روحانی درست میفرمایید ....
نگران نباشیم؟؟؟؟
اصلاح طلب دلسوز نظام
Iran, Islamic Republic of
....بیایید وقت را غنیمت شمرده و پیگیر مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم باشید
علی
با شما هم عقیده ام مشکل عموم مردم پهنای باند و فیس بوک است یا تورم و مشکلات فرهنگی؟
مریم
دوست اصطلاح طلب ایا فکر نمکینید طرح همچین مسائل عجیب و پیش پا افتاده ای فقط برای سرگرم نگهداشتن جامعه و جلوگیری از توجه اذهان به مسائل مهم اقتصادی ، هسته ای و سیاسیه ؟ جناب تدبیر خوب میدونه داره چکار میکنه .فعلا مردم رو با چنین مسائلی سرگرم نگه میداره تا کسی نگه چرا اقتصاد داغونه ، چرا جمعیت رشدش منفیه ،چرا ،چرا ، چرا و.......
United States
مردحسابی خجالت هم خوب چیزیه اگرتورم گرونی یاهربحث دیگری بوددر دولت قبلی بوواون اق بودکه سرمردم به یارانه و..گرم کرده شب می خوابیدی صبح قیمتها بی دادمیکرد بعدهم بیت المال را خالی کردند ورفتندهنوزبعدازیک سال اموال وخودروواملا ک دولت راکه تصاحب شده اندپس نمی دهندبعدتو!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
"""امروز سواد به معنای ورود آسان به جامعه بزرگ اطلاعاتی و اینترنت است""""
خوب شد بالاخره ایشون معنی سواد رو هم گفتن.
پس معلومه منظورشون از "بیسواد" کسایی ان که عضو فیسبوک و تویتر و امثالهم نیستن و از فیلترشکن استفاده نمی کنن!
فیسبوک
Germany
فقط 4 میلیون..داریم به سالگردش نزدیک میشیم..فقط 4
Iran, Islamic Republic of
خودتو بکشی 18 میلیون نه به اقای روحانی گفتند
علی
آقای روحانی نسبت تکنولوژی مدرن تمدن ساز غرب فاسد با دین اسلام چیست؟
این را حل کنید بعد بگوید ما چقدر باید از غرب تکنولوژی گزینش کنیم.
mostafa
Iran, Islamic Republic of
ظاهراً آقاي روحاني در اين مملكت زندگي نمي‌كند تا تأثيرات تهاجم فرهنگي دشمن را كه ناشي از استفاده نادرست از ماهواره يا اينترنت است ببيند!!!
روحانی بازم مچکریم!!!!
درود و سپاس اقای پرزیدنت به خدا خجالت کشیدم
.... این همه آمار طلاق...
یه نفر
سلام علیکم

آقای دکتر شما فکر کردی ما گوشامون درازه؟ برای چی از طرف مردم حرف میزنید؟ مردم خودشون نمیدونن که هر کدوم از این تکنولوژی ها چه فایده و چه مضراتی داره؟ شب میخوابید و صبح بلند میشید تصمیم میگیرید یه جریان تازه و یه ایده تازه رو به خورد مردم بدید! میخواهید به جامعه پیشرفت بدید یا خانواده ها رو از هم بپاشید؟
سلام
کشاورز
جناب آقای رییس جمهور با این هیاهوی مطرح شده یک نگاه به آخرت خود... بیندازید..
United States
ابن نصیحت رابه دولت قبلی بکن که فرداتوی اون دنیا چطورمی خوادجواب اونهمه اختلاص رابده افرین پسرخوب
علی
همه این حرفا دو هدف عمده دارد ۱- رای جمع کردن از مردم بی اطلاع ۲- فراموش دادن ....
مهدی
United Kingdom
جناب آقای روحانی، اگه وقت کردید چند قسمت اخیر برنامه گلبرگ را دانلود کرده و با دقت ببینید. ببینم دوباره این حرفها را تکرار می کنی یا از خواب بیدار شده و واقعیت را می پذیرید. فکر کنم تو مردم زندگی نکرده و نمی دونی تهاجم فرهنگی چه کرده!!!
رم
ببخشید عزیزم افراد باسواد برنامه گلبرگ و امثالش رو نگاه نمیکنن ، باسوادها فقط ماهواره نگاه میکنن .گلبرگ مال ما بیسوادهاست
نادیا
موافقم
من متولد73 هستم به عینه اثرات ماهواره رو مجردهارو دیدم پارسال هم دوتا از دوستام ازدواج کردند ولی زندگیشون با خیانت به کثافت کشیده شد زن و مرد هردو به هم خیانت میکنن
آقای روحانی برای خودتو تفکراتت متاسفم
در لباس پیامبر این حرفا رو زدن گناهش هزاربار بدتره و بیشتره
دلم رای میخواهد ، با این دل بی صاحاب چکار کنم آخه ؟؟؟
ف
اینافقط میرن اتریش ،وین و....بادشمنان اسلام و شیعیان وضدایرانی دم میزنندوکاری به خانواده ایرانی وجوانانش وبچه های این مرزبوم ندارند!!!!!!!!!!ا
ف
فقط همینمون مونده بچه های کشورمون ...رومعلمامون اصلحه بکشند!!!برادرکشی وبچه کشی زن کشی خیانت به همسرواعتیادبه موادمخدرودرنهایت.............خون شهدا پایمال خواهدشد....یامهدی ادرکنی
United States
شماببین وسعی کن درموردخانواده اعمال کنی تونمی خوادبه رییس جمهورمملکت درس یادبدی
رضا
خدا عاقبت ما و انقلابمان را بخیر کند با این رئیس جمهور!
باز صد رحمت به خاتمی!
ف
نه بابا همه اشون سروته یه کرباسن
نتیجه گیری اخلاقی : ماهواره بخرید تا ایمانتان استوار گردد!!!
United States
...روسریها که تبدیل به شال وکم کم گره هاش باز شدو گاها ناپید می شه / زنها که ساپورت پوش شدند و ...........
یا خوابید یا خودتونو بخواب زدید
ولی برای مشغول کردن مردم بد نیست .
من
برای رای جمع کردن که خیلی خوبه
رضا
ایمان پر نزد ! هویت پر نزد !
...
سامان
United States
ماهواره و ویدئو تاثیر نداشت ؟؟؟
....
سامان
United States
... نمیداند فیسبوک زمین بازی دانشوران صهیون است...
نمی دانم جناب رئیس جمهور با چه ظرفیت هایی می خواهند در فضای سایبر حضور موثر داشته باشند . با کدام جوان ها هما ن هایی که نه شرایط ازدواج دارند و نه شغل و پیشه!!!!
ليلا
Spain
من تاثيرات ماهواره را روي يكي از اقوام خودم به وضوح ديدم تا جايي كه ايشان به راحتي به يكي از إمامان ما توهين ميكرد و ميگفت نعوذ بالله امام حسن مجتبي ......اصلا قابل بيان نيست! ايا اقاي روحاني در اين مملكت زندگي نميكند؟ ...
Iran, Islamic Republic of
خودکشی ها به خاطر ماهوارست
محمود
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی حق دارند چنین فرمایشاتی داشته باشند ....
براي چي فرياد وا اسلاما سر داديد اسلام به خاطر خيانت افرادي به عمل اسلام از بين رفته نه با ماهواره و فيس بوك.
من نمی دونم دیگه ایمان مردم چه طوری میخواست پر بزنه؟!
....
سواد یعنی چشمات باز باشن با دشمنای خدا بگو بخند نکنی ، ....
بهار
چرا به جوان‌هایمان اعتماد نمی‌کنیم،.......حرف همینه شما که اینقدر اعتماد دارید چرا یه وزیر زیر 50سال تو کابینه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا لااقل یه مشاور رده بالا؟
بهي
عا شقتيم روحانی.ما همه جوونا تا اخرش باهاتيم همون طور که تو انتخابات تنهات نداشتیم
صبر
جدا از اینکه کدام یک احمدی نژاد یا روحانی این مطالب را اول عنوان کرده اند , آنچه مهم است این است که در قرن ٢١ نمی توان بخش مهمی از تکنولوژی که برای رساندن اطلاعات به شهروندان استفاده می شود را اینگونه که در کشور ما می شود کنترل نمود. پس اگر نفس آزادی مد نظر شما است هر کس که گفته باید از ان استقبال نمود. هما ن گونه که بخشی در جامعه ٧٠ سال پیش با تبدیل خزینه به حمام و دوش به شدت مخالف بودند - بخشی هم مخالف اطلاع رسانی آزاد در --عصر-- اطلاعات هستند. اگر به حرمت و شعور انسان معتقد هستیم این بزرگترین گناه است که فکر کنیم ما می توانیم برایشان تصمیم بگیریم که چه باید ببینند
United States
سلام ودرودبرشما انسان ازاداندیش ارزوی موفقیت برای حضرتعالی ودیگرافرادی که درجهت این هدف مقدس قدم برمی دارند
حامد
حسن جان.یکبار متن سخنرانيت رو بخون ببین چقدرمتناقض حرف زدي.....
ف
خیلی متناقض گووووو ومغالطه گو ست البته اگه مارونبره جزء بیسوادهاااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دردکترسلام یه تیکه ازسخنرانیش رودیدم اولش همه مردم روباسوادخوندولی بلافاصله بعدش همه روبیسوادخوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟الله اکبر
م.ط
Iran, Islamic Republic of
چند سال پیش هم من یادمه توی برنامه راز یبار بحث همین شبکه های مجازی مطرح شده بود و مجری(آقای طالب زاده) و کارشناس(آقای طیب) هر دو موافق بودن که فیلتر بودن این شبکه ها معزل شده چون با فیلتر کردنشون فقط میدون برای فعالیت آدمای فاسد بازه اون هم با این گستره مخاطب ولی اونایی که حرف حق دارن نمیتونن حضور داشته باشن.
خدایا عاقبتمون رو ختم به خیر کن
ایرانی
راستی .... چه خبر؟
حسین ن
اقای روحانی واقعا چشم های خود را بر این همه هجمه فرهنگی که حضرت اقا سالهاست هشدار می دهند...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی متاسفانه شما یک آخوند هستید آیا می دانید استفاده از ماهواره و فیسبوک شرعا مشکل داره!
علی
بالاخره نفهمیدیم تهاجم فرهنگی وجود دارد یا نه؟!!
اگر ایمان جوانان آسیب ندیده پس یعنی نداریم. حالا نفهمیدیم پس چرا در ادامه میگن راه مبارزه با تهاجم فرهنگی ....
من
الان باید دلواپس باشیم یا نباشیم؟
به قول فامیله دور، من دیگه حرفی برا گفتن ندارم!
ما بی سواد تو با سواد خودت می فهمی چی میگی
بابا یا حرف نزن یا کمی اندیشه کن بعد حرف بزن
United States
اگرهمه باسواها مثل توباشندوای به حال ما!!!
صادق
Iran, Islamic Republic of
اگر ویدئو و ماهواره تاثیری بر جوانان نداشت پس این همه بی بصیرت در فتنه 88 از کجا سبز شدند؟؟
سنگ مفت گنجشک مفت. آقای روحانی بر اساس کدام آمار و اطلاعات میدانی چنین سخنی را ادعا می کنید؟
...
به به به . چشم شهدا و امام راحل روشن...!
تعریف از ماهواره و ....
رزمنده ای از غرب کشور(مرصاد)
...شکر خدا زود دستشان روشد ...
"... اما تاثیری نداشت. نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت"

اگه تاثیری نداشت که الان تو رئیس جمهور نبودی...
Iran, Islamic Republic of
دم تو واقعاٌ گرم. حرف دل ما را زدي
ایول
بازم روحانی مچکریم نه دیگه اینبار مچکر نیستیم
حميدي
United States
جهت اطلاع، در هر دقيقه صد مليون نفر به فكر كار حرام مي افتند و ٥٠ مليون انها انرا لايك مي زنند. حالا به علت زياد بودن تعداد يك كار ارزشي است؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی دلواپسیم خوب است دراین موردبامراجع عظام هم مشورت بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
مراجع که به رفتار ایشان مهر تایید زده اند؟
مرمر خانم
چرا الکی حرف میزنی ؟....
کدوم مرجعی مهر تائید زده ؟شما که اینقدر مطمئن حرف میزنی اسم چندتاشون رو با مدرک بگو تا ما هم بفهمیم
هان می دونی چه چیزی مشاورتان به شما گفتن یا نه؟
لطفا آمار و اصلاعاتتان را از مشکلات فرهنگی بررسی کنید.
علی
با کدام آمار چنین نظری می دهید شما که به قول خودتان واقع گرای هستید و مستند حرف می زنید!
بعضی چیزا انقدر واضحه که امار نمیخاد...کاملا حرفشون رو حساب و صحیحه من برای رایی که دادم بهشون خوشحالم
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچچچکریم
رها
Iran, Islamic Republic of
راست میگه نه ایمان جوانها پر زد نه هویت مردم از دست رفت......وقتی نمیتونه امور فرهنگی را ... مدیریت کنه باید اینطوری حرف بزنه......
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «میشل اوباما» همسرش، در یک برنامه تلویزیونی شبکه «ای بی سی» حضور پیدا کردند.

«باراک اوباما» در این برنامه تلویزیونی در خصوص استفاده فرزندانش از فیس‌بوک گفت که دختر بزرگش که 15 سال دارد دسترسی محدودی به فیس‌بوک دارد و دختر کوچکترش که 12 سال بیشتر ندارد به اندازه کافی بزرگ نشده که بتواند از فیس‌بوک استفاده کند.

میشل اوباما درباره استفاده از فیس‌بوک گفت: من هنوز هم اعتقاد راسخی به استفاده از فیس‌بوک برای جوانان ندارم، به ویژه برای آنها (دخترانش) زیرا آنها در معرض دید عموم هستند. برخی از چرندیاتی هستند که آنها نباید ببینند و بخشی از آن باشند، بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا آنها در مقابل اظهارنظر بیش از اندازه عموم محافظت کنیم.
چرا به این فکر نمی کنن که اگر ماهواره نبود جمعیت راهپیمایی خیلی بیشتر از این بود؟ چرا چرا چرا ؟؟؟؟
درود بر دکتر روحانی رای که به او دادم افتخار میکنم .
تو افتخار بمون فقط سه سال مونده
بعد از شناسنامه حالا ماهواره...
آقای روحانی بنده چندخانواده متدین معرفی کنم که باماهواره و...متلاشی شدند
مهدی ر
Iran, Islamic Republic of
روحانی خاتمی ثانی
حسین روتن
Iran, Islamic Republic of
خوب نبود این صحبت ها
جهان می تونی منتشر کنی؟
فیلتر نمی شی؟
مهدی
..شما به دغ دغه های مردم گوش کنید
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني يا شما ايمانتان ضعيف شده يا اينكه معناي ايمان را برايتان برعكس تعبير كرده اند...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني شما قبلا اظهار داشتيد كه من يك حقوقدان هستم لطفا ميشود بگوئيد از كدام نوع حقوق دانها هستيد كه اينگونه حقوق حقه ملت را زير پا ميگذاريد
مجید مجد
لا لا لا مچکریم
س
باید فکری به فرهنگ داخل کشور و جامعه کرد ....
سيد احمد
Iran, Islamic Republic of
من يه سوالي از جناب مطهري دامادشون اينا دارم
آقاي مطهري ....
Iran, Islamic Republic of
چه سوالی آقای راستگوکه از خودشان است وهرکاری کرد عین اسلام است
سفیر
آیا می دانید این سخنرانی یک پیروزی بزرگ برای گوگل ، فیسبوک و.... است
...
Iran, Islamic Republic of
ماهواره هم آره؟
Iran, Islamic Republic of
"... اما تاثیری نداشت. نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت"

واقعاً
Iran, Islamic Republic of
خدایا پناه بر تو
اقای روحانی در سخنانشون باید تجدید نظر کنن
احمدی ..
....جرا که بعد ازین سخنان مردم فک میکنن که ازا شده...
حسینی
آقای رئیس جمهور خواهش می کنیم اول اعتدال، شیب ملایم و ایمان تعریف کنید و به قول خودتان یکطرفه به منبر نروید!
آیا حضور چند فتنه گر یا ساکت فتنه در دولت شما به معنای اعتدال است؟
آیا افزایش 74 درصدی بنزین شیب ملایم است؟
آیا گسترش بی حجابی و بی غیرتی، پوشش لباسهای زننده، بخش موسیقی های حرام و مبتذل در کوچه و خیابان و چندین ناهنجاری اجتماعی نشان از ایمان جوان است؟یا نشان از تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفتن آنها؟
شما روحانی هستید و لباس پیامبر به تن دارید شما باید به فرهنگ اسلامی مردم باشید و باید هدف تان گسترش فرهنگ اسلام باشد. بجای این حرفها به فکر اقتصاد مردم باشید و با این حرفها مردم را مشغول چیزهای دیگر نکنید. بجای این حرفها از مذاکرات وین برای ما بگویید.
United States
راست میگه اقای روحانی ازبی عابروکردن ملت مابه دست احمدی نزادواختلاصهای پی درپی ایشان صحبت کنیدنه ازواقعیتایی که به دردجامعه می خورد
نمیدونم چی بگم ماهواره که در خیلی از خونه ها هست و اثرات منفی خود را میگذره کاش به فکر سینما و تلویزیون خودمون باشیم و هزینه کنیم تا برنامه های جذاب و باب میل جوان ها ساخته بشه متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تا خودشون انتخاب کنن که چه چیز را نگاه کنن
علی
به نام خدا . هر چند با بسیاری از پدیده های جدید نمی توان به طور مستقیم مبارزه نمود. اما آنچه که مهم است واکسینه کردن جامعه و جوانان و خانواده ها در برابر مسائل منفی آنها و استفاده مفید از بخشهای مثبت آنها است. فرهنگسازی از بدو تولد تا مرگ هر انسانی مورد نیاز است. اگر ما هویت خودمان را از دست بدهیم مانند یک انسان مرده ایم. اگر یک ویروس خطرناک را در جامعه رها کنیم بدون واکسینه شدن مردم. بسیاری از افراد جامعه دچار مریضی شده یا می میرند اما اگر واکسینه شوند خسارت وارده به جامعه به مراتب کمتر خواهد بود. اگر ماهواره و غیره هم به شکلی غیر منطقی به خورد جوانان داده شود مانند یک ویروس عمل خواهد نمود.
بهنام
آقای روحانی !

قال الامام علي - عليه السلام - : مِنَ الْعِصْمَةِ تَعَذُّرُ الْمَعاصي. امام علي - عليه السلام - فرمودند: معذور بودن از ارتکاب گناه، مايه عصمت و پاكدامني است.

منبع : غررالحکم، ح
۷۳۳۸

یکی از مصادیق بارز این معذور بودن نداشتن ماهواره هست .
morteza
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اگه یک آمار از افزایش آمار دنبال مورد دوم بودن متاهلین از اجناس متفاوت بیندازند قطعا نظرشان عوض می شود .آدم یاد شعار پیش بسوی دروازه تمدن بزرگ می افتند جای امام خالی یک این تذهبون بهش بگوید!!!
اقای vوحانی همراه من بیایید تا نشانتان دهم جوانها و خانواده هایی که بخاطر ماهواره چه آسیب هایی که خوردند و من از بیان آن شرم دارم
United States
تومعلوم میشه بی سوادترازبقیه هستی وبیکاری چونکه اکثرپیامهاراتونوشتی ازادبیات بکاربرده ات مشخصه که اصرارداری یک رییسجمهوربیایدواقوام توکهبر اثرجهل دچارمصیبت شده اندراببیند
محمود جون
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی
با این ماهواره ها و فیس بوک چه از هویت اسلامی جوانان باقی مانده است که ما به آن افتخار کنیم نه ایمانی هست و نه هویتی به جا مانده است .
....
Iran, Islamic Republic of
شب وروز برنامه های ماهواره ای داره پخش می شه برای تاثیر گذاری روی فکر وزندگی وعقیده مردم شما مگید بی تاثیره / والا از یک با سواد بعیده / همین برنامه تبلیغاتی مربوط به وهابیها چقد ر تاثیر روی مردم گذاشته
Iran, Islamic Republic of
اینجاست که باید بگیم روحانی مچکریم!
United States
دغدغه های دولت تدبیر/ رابطه با آمریکا / فیس بوک / ماهواره
علی
اینکه سرهنگ نبود
یکی از میان شما
نه آمار طلاق زیاد شده نه معماری خونه هامون عوض شده نه بنیان خانواده سست شده نه فرهنگ پوشش مون از دست رفته نه خرید محصولات فرهنگی و کتاب کم شده نه مصرف تجمل و لوازم آرایشیمون زیاد شده نه روابط نامشروع زیاد شده نه سکولاریسم رشد کرده نه رفتار های اومانیستی زیاد شده؟!!!

خدا رو شکر همه چی آرومه من چقدر خوشبختم.

به خود ببالیم !!!
حسین
واقعا تعجب می کنم از آقای روحانی از یک طرف میگویند: در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت واز طرف دیگر میگویند:برای مقابله با تهاجم فرهنگی به ابزارهای مدرن مجهز باشیم آخر این چه جور سخن گفتن است اگر قبول دارید تهاجم فرهنگی را پس چطور ماهواره را بی نقش میدانید
علی اکبر
کسی که معتقد است علوم انسانی وتجربی اسلامی وغیر اسلامی ندارد خود گرفتار دام شده چطور مدعی است همه چیز حفظ شده
فرزند انقلاب
واقعا جای تعجب است شخصی که خود را حقوق دان معرفی میکند چرا بر خلاف قوانین جاریه مملکت مردم را بسوی کارهای خلاف قانون سوق میدهد. ایشان که به قانون اساسی اشراف دارد و میداند از نظر سلسله مراتب اداری رییس جمهور باید تابع رهبر باشد, آیا نظراتی که ایشان در مدت ریاست جمهوری در تریبونهای رسمی ایراد نموده اند اطاعت از فرامین رهبری است یا جبهه گیری؟
United States
مردم برای فرارازاین افکارپوچ شما بی سوادها به اقای روحانی رای دادن پس خاطرجمع باش تا7سال دیگر
فرزند انقلاب
آقای رییس جمهور شما که حقوق دان هستید و باید مستند صحبت کنید, بر اساس کدام آمار میگویید ودیو باعث شد تعداد رزمنده ها بیشتر شد؟
ارمین
کم کم شیب ملایم روحانی داره تند میشه. بپا زمین نخوری
ندا
...لطف کن یه دستی به سر و گوش صدا و سیمای خودمون بکش ...
شبکه های اجتماعی جهااااااانییییی پییییششش کششششششش
....
محمد
شما حرف حساب زدی
اعتمادداشتن به جوانهاومردم دلیل برآزادگذاشتن فساد وگناه آشکاروزمینه گناه رافراهم کردن نیست اتفاق اگرشمابه یادنداری ما یادمان هست که بعدازشکست دشمنان دردفاع مقدس ورویاروی رزمندگان به جنگ فرهنگی روی اوردند وبرای این جنگ سلاحی بهترازماهواره ندیدند که باهمین ماهواره توانستند زندگی بعضی ازمردم راتغییردهند وبسوی گناه ونابودی وطلاق و...بکشانند . ایکاش شماادعای روشنفکری نداشتی ایکاش لباس مقدس پیامبر بردوش شما نبود .... ..
United States
شماسعی کن به فکرپاسداری ازخانواده ات باشی نگران مردم دیگرنباش چونکه هین دلواپسی امثال تومردم رابیدارکردوهشیارشدندوبه روحانی رای دادن
بگمراد
عجب است که ... بر این سخنان روحانی نتاخته....
مجیب
Iran, Islamic Republic of
راستی علت خود کشی....مربوط به تهاجم فرهنگی نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از تاسیس فیسبوک و ماهواره شروع می شود و به... ختم می شود. ...
احمدی
Iran, Islamic Republic of
اینکه آلان دربین دختران وپسران شاهدیم همان فرهنگ ابتدای انقلاب است انشاءالله اینچنین است.
آقای روحانی تقصیر اصلی از این است که شما علمای دین سیاستمدار شده اید ...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فرمایشان جناب روحانی عین فرمایشان جناب هاشمی در خصوص تصاویر زیبا است که می خواهند از دست مردم خارج کنن که نشان از تقرب فکری این دو اسلام شناس عزیز دارد....
Iran, Islamic Republic of
روحانی ایندفه دیگه نه مچکر نیستیم بد حرف زدی
سید محسن
باید فهمید چرا دشمن در همه زمینه مارا تحریم میکند ولی در رابطه باماهواره برایمان انسان قربانی میکند تا این ماهواره لعنتی را به داخل کشور بفرستد وفرهنگ ودین ما راهدف قرار دهد وجوانان ما را منحرف کنند اگر هم ماهواره چیزهای خوبی هم داشته باشد که دارد ولی مثل غذای میماند که چیز نجسی بیفتد داخل آن و.............
United States
اینهم اثربی سوادی است که بامثالهای مزخرفت حال ادموبه هم مبزنی ادب هم چیزخوبی است اگر!!
Iran, Islamic Republic of
"نه ایمان مردم پر زد" رو خوب اومدی
نمبینید چه خبره تو مملکت
بی نام
عجب که تاثیر نداشته
بابا شما دیگه کی هستین
میخواین دستی دستی مردمو به خاک سیاه بکشونین کافیه یکم با چشم باز دور و برتون رو نگاه کنین
باسلام بهتر ا آقای روحانی یگ سری توی پارک ههای شهر وتوی خیابان بزن وبییند که ماهوراه ودیگر وسیله ارتباطات و با جوانان ما چه کرد یا متعادان یا چیزها ی دیگر
فافا
اقاي رييس جمهورجاهاي شيك تري ميرن اخه!!
United States
خدا سخنرانی بعد رو به خیر کنه
نده
Iran, Islamic Republic of
اهای شما هایی که رگ غیرتتون باد کرده اون موقع که احمدی نزاد جونتون روابط دختر پسرو ازاد کرد کجا بودید؟؟؟!!!
حسن آقا تو این مملکت زندگی نمی کنه؟!
خدایاا!!!!!!!!!!!!!
آقا برید ماهواره نگاه کنید ایمانتون قوی میشه ها.
مردم ایران! آسوده بخوابید که روحانی بیداره.
عیسی
خود کرده را تدبییییر! نیست...اونایی که با رای دادن به اینا باعث این وضعیت شدن باید پاسخگو باشن...
کاملاً مشخصه که ایشون ادراکات میدانی خود را بیان فرمودند و همه مسایل فرهنگی همخوانی کاملی با شرعیات دارند!!!!!
جم کنید بساط میخ و نعل رو مردید حرفتون رو رک و مردانه بگید با فلان مقوله مخالفید با فلان موافق تا...
علی سبحانی
شک ندارم که ورودماهواره به خانه ها،باعث ازبین رفتن غیرت دیندوبرکت میشود،به حرفهایم انگ عقب افتاده نزنیدوبجای ان سری به زندگی اطرافیان غرق درماهواره بزنید!کارد وسیله ای است دومنظوره که هم ادم میکشدوهم خیارپوست میکند!چرا درباره خطرات کارد به کودکانمان مرتب هشدارمیدهیم اما حاضرنیستیم باورکنیم که ماهواره هم میتواندمثل کارد کاربرددومنظوره داشته باشد؟کجای دنیا نوجوان رارهامیکنندکه از همان اغاز سن بحران با مسایلی اشناشودکه حتی برای بزرگسالان هم درک ان بامشکل روبروست؟کاش همه ماشینهای گران قیمت وتیز روداشتنداما مگرنمیبینیدکه برخی هنوز ظرفیت استفاده از وسیله نقلیه مجهز وقوی راپیدانکرده اندودرخیابان قدرت ماشین راقدرت خودشان میدانند؟چرا اروپادنبال محدودکردن ماهواره واینترنت افتاده است؟چراترکیه فیس بوک رامحدودکرد؟غرب براثر ازادی بیش از حدی که با وسایل ارتباط جمعی به جامعه اش تزریق کرد،درمنجلاب بی تفاوتی ودوری از کرامت انسانی گرفتارشده وهیچ راهکاری برای فراراز این معضل خودساخته نمی یابد!امار گرایش مردم اروپا به سمت دین نشان ازچیست؟انها همه راههاراتجربه کرده اندوامروز روزی است که به خودبازگشت کرده اند!حال ما به دست خود راهی راکه بن بست بوده رابه جوانانمان نشان بدهیم؟!
محسن
هر دم از اين باغ بري مي رسد

آقاي دکتر, يعني واقعاااا به نظر شما جواناني که با اين ريخت و قيافه در خيابان ها رفت و آمد مي کنن, هويت اسلامي هيچ, "هويت ايراني" دارن؟؟؟!!
ديگه دين و ايمان رو بي خيال!

روحاني مچکرييييييييييييم
مهدی
آقای روحانی
شرایط گناه را برای جوانان فراهم کنیم که گناه کنند،چون که خدا تواب و بسیا مهربان است؟
...
جوک سالمون ردیف شد.خخخخخخخخخخخ
محمد
أدب مرد به ز دولت أوست. شجاعت ابنه كه به أمريكا بكي برو به جهنم وإلا شما بدل سياسي هستي
محمد
بله درسته فیسبوک باید آزاد بشه .
مامی تونیم درست استفاده کنیم شاید از 100% پنج درصد استفاده ناه جا گنند شما برای ان 5%می خواهید در حق آن 95%ذلم کنید.
روحانی مچکریم
علی
احسن درسته
علی
Iran, Islamic Republic of
با این مدیریتها سوء عزت ایران و ایرانی از بین رفت
محمد
سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران محترم اقای روحانی هنوز مشکلات پارازیت در تهران برداشته نشده هنوز مشکلات پارازیت در تهران هست هنوز مشکلات در تهران حل نشده و پارازیتها در تهران برداشته نشده و این مشکلات در تهران شدیدتر هم شده و هنوز هیچ کس پیگیری نمیکنه که پارازیتها در تهران برداشته بشه اقای روحانی میخوام بگید پارازیتها رو در تهران بردارن دیگه در تهران پارازیت نباشه این مشکل برای تمام ماهواره هاست مشکلات هنوز هست هنوز حل نشده پارازیت هنوز هست میخوام این مشکل در تهران حل بشه
محمد
واقعا اقای روحانی نشان داد واقعاً حامی مردم است درود بر روحانی اگه حرفاشو عملی کنه باید بگنیم روحانی مچکریم
"حامی مردم" باید مشکلات مردم را حل کند یا مشکل فیسبوک را؟ مشکل مردم فیلتربودن فیسبوک و نبود ماهواره است یا نبود شغل و تورم و امنیت فرهنگی و فساد اقتصادی؟
محمد
آقای روحانی شما اول عدالت را در سیستم بانکی ودولتی درست کن بعدا استکبار حرف بزن چرا در کشوری مسلمان وحکومتی شیعه منه کارگر بعداز 30سال کارکردن پول یکدستگاه خانه 50000000میلیونی را ندارم انوقت کارمنهای بانک باکمتر از 10سال سابقه دو واحد اپارتمان چند صدمیلیونی دارند وماشین تالای شصت میلیون آن هم باپول همین مردم وام بدون بهره مال انهاست آنوقت منه بدبخت وام با 25درصد سود بزای ایجاد شغل میخاهم میگویند دولت جلوی وام را گرفته این همه تبعیض در کدام عکومت اسلامی سراغ دارید معلوم نیست چه کسی باید به داد ما برسد خداهم مارافراموش کرده خسته شدیم ای کاش خای دیگری متولد میشدم تا بچه هام عذاب نمی کشیدند