هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

هیجان انگیزترین تفریحات دنیا برای دیوانه ها!

 بسیاری از انسان ها هیجان زیاد را دوست دارند و حتی بعضی ها حاضر هستند کیلومترها سفر و پول ها هزینه کنند تا تفریحات و ورزش های مهیج را حداقل یکبار تجربه کنند. این تفریحات می تواند شامل پریدن از بالای آسمان خراش ۷۵ طبقه یا خوردن قلب خطرناک ترین مار دنیا باشد.
ما در این مطلب، جنون آمیزترین، ترسناک ترین و هیجان انگیزترین تفریحات دنیا را انتخاب و معرفی کرده ایم.

۱٫ کنیونینگ
کنیونینگ نوعی تفریح است که فرد صخره نوردی، غارنوردی و گاهی پرش از روی صخره ها یا فرود آمدن از میان آبشار را تجربه می کند. به طور مثال، فرد از بالای آبشار با سرعت زیاد و در میان سنگ ها و صخره هایی با شیب های تند با جریان آب پایین می آید. این تفریح در دنیا طرفداران خاص خود را دارد و موسساتی هستند که امکانات و شرایط این تجربه را برای متقاضیان مهیا می کنند. از جمله هیجان انگیزترین مکان ها برای تجربه کنیونینگ می توان به جنگل های انبوه کاستا ریکا یا اسکاتلند اشاره کرد که ارتفاعات مناسب این کار همچون آبشار حدود ۴۰ متری یا آب های بسیار سرد و یخ مانند را دارند.

 بهترین مکان برای تجربه این تفریح: پرکشایر، اسکاتلند

2.پرش در استخر شیطان
آبشار ویکتوریا یکی از خارق العاده ترین مناظر طبیعت در دنیا است. با عرض حدود ۱٫۵ کیلومتر و ارتفاع ۱۲۲ متری، این آبشار زیبا با چنان شدت و قدرتی به رودخانه زامبزی می ریزد که پاشش آب را می توان از فاصله ۵۰ کیلومتری نیز دید. «استخر شیطان» بخشی در بالاترین قسمت آبشار است که در فصل های خشک، به اندازه کافی کم عمق و آرام هست که انسان ها بتوانند در آن شیرجه بزنند. افرادی که درون این گودال شیرجه می زنند، با دیوارهای سنگی پنهان زیر سطح آب در لبه آبشار نگه داشته می شوند. به این ترتیب می توانید با ترس در لبه آبشار بنشینید و مناظر زیر پا را مشاهده کنید.

  بهترین مکان برای تجربه این تفریح: جزیره لیوینگستون، زامبیا
۳٫ تماشای کوسه از نزدیک
موسسه های متعددی در دنیا وجود دارند که متقاضیان تماشای کوسه را درون قفس های امنی به زیر اقیانوس می برند تا از نزدیک شاهد این آدم خوارهای ترسناک باشند. کوسه های سفید ابهت بسیاری دارند و دیدن آنها از نزدیک باعث ترس و هیجان می شود. مجریان این تفریح در مکان هایی همچون آفریقای جنوبی و استرالیا، برای جذب کوسه سفید، سطلی از دل و روده خون آلود ماهی ها را درون آب می ریزند. اما این کار باعث افزایش احتمال حمله کوسه به انسان ها می شود. بنابراین، بهتر است از طریق موسساتی به این تفریح ترسناک بروید که برای جذب کوسه از لرزه های صوتی استفاده می کنند.

بهترین مکان برای تجربه این تفریح: گنزبای، آفریقای جنوبی
۴٫ بانجی در برج ماکائو، چین
از بالای سکوی پرش موجود در بالای برج ماکائو، ساختمان های دیگر بسیار کوچک و ریز دیده می شوند. این سکو در ارتفاع ۲۳۳ متری از زمین قرار دارد و بلندترین بانجی جامپینگ دنیا است. برای این پرش خطرناک و البته هیجان انگیز، کابل های ویژه ای طراحی شده است زیرا فردی که می خواهد این پرش را انجام دهد باید صاف به پایین برود و با ساختمان برخورد نکند.
ارتفاعی که قرار است خود را از بالای آن خود را به پایین پرت کنید، طبقه ۷۵ یک آسمان خراش است و هیجان آن در این است که با سرعت باورنکردنی و فریادهای طولانی یک به یک طبقه های این برج را رو به پایین طی می کنید و به طبقه همکف می رسید. برای وحشت و هیجان بیشتر می توانید این کار را در تاریکی شب انجام دهید.

 ۵٫ کوهنوردی در کوه هوآشان
برای پیاده روی در این کوه در چین بد نیست چیزی از صخره نوردی بدانید. این تجربه هیچ محدودیتی برای متقاضیان قرار نداده است به همین دلیل، سالانه افرادی جان خود را در اینجا از دست می دهند. همین مساله باعث شده است تا این مکان به «خطرناک ترین تجربه کوهنوردی جهان» شهرت بیابد. مسیری که در بالای کوه هوآشان قرار دارد شامل پیچ های نفس گیر، پیاده روی روی نرده های فلزیِ لق و زهوار دررفته و پله های عمودی بسیار وحشتناک است.
ترسناک ترین قسمت این تجربه، چانگونگ ژاندائو – الوارهایی با طول ۴ متر و عرض ۳۱ سانتی متر – است که به دیواره های سنگی صخره ها وصل شده اند. در بالای آن زنجیرهای فلزی قرار دارند که می توانید دست خود را بگیرید و امنیت خود را حفظ کنید. در این مکان احتمال سقوط و مرگ گردشگر بسیار زیاد است. پاداش صعود این مسیر بسیار وحشتناک، تماشای منظره فوق العاده زیبای طبیعت و معبد تائوسیت است که در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح زمین قرار دارد.

۶. خوردن قلب مار کبری
روستای کوچک مارها به نام Le Mat در بیرون از هانوی در ویتنام برای تغذیه گردشگران با قلب مارهای کبرای مرده شهرت دارد. در این روستا، شما وارد رستوران می شوید و گارسون با یک مار کبرای خشمگین وارد می شود، آن را روبه روی شما قطعه قطعه و قلب او را خارج می کند. این عضو که هنوز در حال تپیدن است درون یک لیوان شیشه ای حاوی زرداب انداخته می شود تا برای دقایق بیشتری بتپد.
این معجزه علمی به شما اجازه می دهد تا بتوانید از منظره شجاعت خود عکس یا فیلم بگیرید. سپس این قلب برای شما سرو می شود.

 ۷٫ راه رفتن روی بال های هواپیما
اگر مسیرتان به واشنگتن افتاد، حتما به Pike Place Market در سیاتل بروید و تفریحی مهیج را تجربه کنید. در این مکان می توانید با تسمه ای خود را محکم به هواپیما وصل کنید و در ارتفاع ۲۴۱ کیلومتر در ساعت، روی بال های آن حرکت کنید. راه رفتن روی بال های هواپیما تفریح بسیار هیجان انگیزی است که افراد با دل و جرات می توانند آن را تجربه کنند. آنها برای این منظور حدود نصف روز روی زمین آموزش می بینند و سپس می توانند آن را در دل آسمان و روی هواپیمای در حال حرکت امتحان کنند.
هیجان این کار زمانی افزایش می یابد که خلبان هواپیما را وارونه می کند و شما روی بال های هواپیما سر و ته در میان آسمان می مانید. تجربه این دلهره هیجان فوق العاده ای دارد و هر کسی از عهده آن بر نمی آید.

 بهترین مکان برای تجربه این تفریح: سیکوئیم، واش
۸٫ مسابقه روی یخ
یکی از تفریحات هیجان انگیز دنیا چیزی است که شرکت Adventurists.com برای گردشگران مهیا می کند. این موسسه افراد با دل و جرات را در زمستان به همراه موتورسیکلت های Ural با اتاقک های کنار آن به بیابان های سیبری می فرستد.
شما و دوست هیجان دوستتان فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری را با هم با این موتورها مسابقه می دهید. این مسابقه در روستای «سالخارد» – که تنها روستای موجود در قطب شمال است – تمام می شود. اینکه از چه منطقه ای بین این دو مسیر حرکت کنید به خودتان بستگی دارد. به دلیل هوای بسیار سرد این منطقه، همه مسیرها از یخ پوشیده شده اند. این مسیرها در واقع رودخانه های یخ زده هستند که برف های شدید نیز باعث می شوند تا نتوان به راحتی از آنها عبور کرد و مشکلات آزاردهنده متعددی همچون ترک خوردن یخ یا افتادن در چاله های سرد و مرگبار  در مسیر وجود دارند که وحشت آن را دوبرابر می کنند.

 بهترین مکان برای تجربه این تفریح: سیبری
۹٫ پرش BASE
پرش BASE با چتر نجات بسیار ترسناک و هیجان انگیز است. اما کنار گذاشتن چتر و پوشیدن لباس سنجاب‌مانند هیجان و وحشت آن را بیشتر هم می کند. پرواز با Wingsuit نخستین بار توسط فردی ۱۹ ساله به نام «رکس جی فاینی» در سال ۱۹۳۰ میلادی در لس آنجلس باب شد.
برای انجام این تفریح باید حتما آموزش ببینید. پس از انجام ۲۰۰ پرش از هواپیما به دل آسمان، باید ماه ها یا حتی یک سال برای پرش BASE آموزش ببینید. در انتها، اگر هنوز زنده مانده اید، می توانید پرش BASE را انجام دهید.
در این مرحله به بالای یک صخره برده می شوید و خود را با سرعت و شدت زیاد به پایین پرت می کنید. حدود ۵ ثانیه سقوط آزاد می کنید و لباس مخصوص شما پر از هوا می شود و سپس در هوا می چرخید. با نزدیک شدن به زمین باید در ذهن خود محاسبه کنید و وقتی در ارتفاع ۱۵۰ متری از زمین قرار داشتید، بند چتر را بکشید تا باز شود و به نرمی روی زمین فرود بیایید.

  بهترین مکان برای تجربه این تفریح: کجراگ، نروژ

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد