هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

انتقاد شدید سوریه از خالد مشعل

در پی همسویی رهبر حماس با مواضع ضد سوری ترکیه و برخی کشورهای عربی که طی سفر به ترکیه در کنفرانس حزب آزادی و عدالت این کشور اردوغان را از رهبران جهان اسلام معرفی کرده بود، رسانه رسمی سوریه به شدت از وی انتقاد کرد.
به نقل از پایگاه روسیا الیوم نوشت: تلویزیون رسمی سوریه به شدت به رهبر حماس به خاطر تمجیدهایش از رهبران ترکیه و مخالفان سوری حمله کرد.
در این گزارش آمده است : خالد مشعل کسی بود که سوریه وی را به عنوان مقاومی که به دنبال پناهگاهی بود جای داد و این در حالی بود که همه درها به روی هواپیمای وی بسته شده بود.
تلویزیون سوریه بیان کرد: خالد مشعل فردی بود که همه از دست دادن با وی واهمه داشتند. امان، دوحه، قاهره و آنکارا در آن زمان از وی می گریختند، زیرا اسرائیل دیدار با وی و پناه دادنش را منع کرده بود.
این رسانه گزارش داد: احدی غیر از سوریه جرات ایستادن در برابر وتوی اسرائیل را نداشت. هم اکنون آیا غیر از وتوی اسرائیل چیزی تغییر کرده است؟ دیگران در حالی که با رژیم صهیونیستی توافقنامه دارند به سوی وی آمده اند؟
تلویزیون سوریه خطاب به مشعل آورده است : به یاد آور روزی که آواره بودی و در آسمان دربه در بودی تا اینکه رحمت سوریه شامل حالت شد. کشورهای دیگر به این خاطر از قبول تو سر باز می زدند که باید به موجب توافقاتی که داشتند تو را تحویل می دادند.
این رسانه بیان کرد: به این علت درها به روی مشعل گشوده شده که دیگر مظنون اشغالگران نیست و خطری برای امنیت آنها محسوب نمی شود.
این رسانه سوری خطاب به مشعل افزود: دچار حالت رمانتیک شدی و از رنج و عذاب ملت سوریه سخن گفتی چرا این همه عاطفه را برای مردم فلسطین خرج نکردی؟
این رسانه آورده است : ما به خاطر ملت مظلوم فلسطین در اراضی سال 1948، بیت المقدس و کرانه باختری تو را بازخواست نمی کنیم، بلکه به خاطر ملت غزه تو را مورد خطاب قرار می دهیم؛ چگونه بر محاصره راضی شدی و برای تخریب تونلهایی که حکم آزادی و زندگی برای ملت فلسطین دارند با برادرانت در مصر همکاری کردی؟
در این گزارش آمده است : سوریه به خاطر پناه دادن به مشعل پشیمان نیست، زیرا برای تشکر چنین کاری نکرده است، بلکه به وظیفه ملی خود در قبال یک مقاوم آواره عمل کرده است و سوریه از اینکه فردی که مقاومت را با قدرت عوض کرده به آن خیانت کند پشیمان نیست. علت جایگاه حماس، مقاومت آن است نه هویت اسلامی آن.

نظرات 1 + ارسال نظر
shahnaz 1393,01,12 ساعت 04:17 ق.ظ

سلام، وقتی‌ امام خامنه‌ای فرمودند، نرمش قهرمانانه و مانور هنرمندانه، منظورشان این نبود که ما حق نیروی اتمی‌ نداشته باشیم منظورشون این بود که ما به جای اینکه با دنیا در بیفتیم، میتونیم تاج سر تمام کشورهای مسلمانان دنیا باشیم. مرزبانهامون رو که کشتند، سپاهمان را هم در سوریه تکه تکه کردند. ما باید به دنیا نشان بدهیم که اسلام شیعی با اسلام سنّی عربهای احمق فرق میکنند و قابل مقایسه نیست. باید این یمن و سوریه یا غزّه و غیره را با حال خودشان بگذریم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد