هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان
هاتف سیصدوسیزده

هاتف سیصدوسیزده

خدمات وبلاگ نویسان

گزارش تأثربار در خون غلتیدن قربانی نهی از منکر + فیلم

حوادثی اینچنینی با فواصل زمانی کوتاه باعث می شوند تعدی کنندگان به مال و ناموس امت اسلامی در حاشیه‌ای امن، مطمئن از نارسایی قانون به رفتار وقیحانه خویش ادامه دهند.

در روزگاری که ضد ارزش‌ها جایگاه ارزش‌ها را غصب و خود در خانه حریف جا خوش کرده‌اند، قربانی شدن در دفاع از ارزش ها عجیب نیست. این نکته را به راحتی می‌توان با مرور تیتر اخبار یک ماه اخیر درباره اتفاقاتی که برای ناهیان از منکر رخ داده است، دریافت. چشم بستن بر گناه و بی تفاوت گذشتن از کنار آن را امروز حتی در حکومت اسلامی بیشتر می‌پسندند و امر به معروف و نهی از منکر که حضرت علی علیه‌السلام همه اعمال نیک و حتی جهاد را مانند قطره‌ای در برابر دریای آن خوانده‌اند، به دلی چون شیر نیاز دارد.

 حدود یک ماه پیش بود که "حجت‌الاسلام فرزاد فروزش"، امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران برای نجات یک دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد و در پی تلاش برای نجات این دختر، یکی از چشمان خود را برای همیشه از دست داد.

بعد از این ماجرا، خبری مشابه در رابطه با "حجت‌الاسلام سیدمحمود مصطفوی منتظری"، روحانی عضو جامعه وعاظ تهران نیز منتشر شد که همچون حجت‌الاسلام فروزش یک چشم خود را به دلیل امر به معروف و نهی از منکر از دست داد.

ماجرا اما به این‌جا ختم نمی‌شود؛ شب گذشته هم یک طلبه جوان حین نهی از منکر در چهارراه سیدالشهدا منطقه تهرانپارس از ناحیه شاهرگ گردن، هدف حمله اراذل و اوباش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

ساعت 11:30 شب نیمه شعبان، راکبان یک خودروی پراید قصد آزار و اذیت چند خانم جوان در چهارراه سیدالشهدا واقع در بلوار پروین (تهرانپارس) را داشتند که با اعتراض چند نفر از جوانان، راکبان پراید و دو موتورسواری که پراید را همراهی می کردند، درگیری آغاز شد.

"علی خلیلی" که به همراه دو دانش‌آموز به رفتار ناشایست راکبان پراید اعتراض کرده و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کرد، متأسفانه با حمله یکی از راکبان پراید، از ناحیه شاهرگ گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفت. دو دانش‌آموز همراه این طلبه نیز به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و ضاربان نیز متواری شدند.

تأسف‌انگیزتر آن‌که، خودروهای عبوری در حالی که از روی خون این طلبه 20 ساله که بر روی زمین جاری شده بود می‌گذشتند، حاضر به رساندن وی به بیمارستان نشدند.

اگر چه اخبار خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که علی خلیلی با نیم ساعت تاخیر و به وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود اما فیلم اختصاصی گرداب از این حادثه گویای حقایق دیگری است.

راننده خودروی گذری پرایدی بر خلاف دیگر شهروندان با وجدانی بیدار، مسئولیت انتقال علی به بیمارستان را می‌پذیرد که قطعا عمل اسلامی و انسانی او شایسته تقدیر و تشکر است.

به گفته یکی از همراهان طلبه ناهی از منکر، 14 بیمارستان شامل بیمارستان‌های رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، امام حسین علیه‌السلام، شهدای تجریش، امام سجادعلیه‌السلام ناجا، بقیه‌الله عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، تهران کلینیک، سینا، میلاد، الغدیر، طالقانی، لاله، امام خمینیرحمة‌الله علیه، جماران و پارسیان از پذیرش این طلبه جوان خودداری و علت این کار را حال وخیم وی عنوان کردند.
 
در نهایت همراهان خلیلی، او را به بیمارستان خصوصی عرفان بردند که مسئولان این بیمارستان نیز پذیرش وی را منوط به واریز مبلغ 6 میلیون تومان وجه نقد کرده و سرانجام با واریز 5 میلیون تومان او را پذیرش کردند. اخبار حاکی از آن است که به دلیل تأخیر در عمل جراحی، احتمال بروز ضایعه مغزی برای علی خلیلی وجود دارد و این در حالی است که طبق قانون، تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظفند تحت هر شرایطی بدون درخواست وجه، بیماران اورژانسی را پذیرش کنند.

این طلبه جوان پس از عمل جراحی از ناحیه عروق گردن، هم اکنون در وضعیت کما بوده و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عرفان تهران تحت درمان است.

به گفته دوست علی، ضاربان که 6 نفر بودند از اهالی منطقه خاک سفید تهران هستند و ماموران پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی تهران بزرگ در کمتر از 24 ساعت با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، تمامی اشرار حاضر در این حادثه را شناسایی و دستگیر کردند.

حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران نیز با حضور در بیمارستان عرفان ضمن عیادت از علی خلیلی از عدم پذیرش این جوان در برخی از بیمارستان‌های دولتی به شدت انتقاد کرد.

نکته اصلی اینجاست که حوادثی اینچنینی با فواصل زمانی کوتاه می‌روند به زنجیره‌ای از اتفاقاتی بدل شوند که اندک ناهیان امربه معروف و نهی از منکر جامعه را در جدال میان انجام تکلیف یا دفاع از جان خویش قرار ‌دهند و تعدی کنندگان به مال و ناموس امت اسلامی در حاشیه‌ای امن، مطمئن از نارسایی قانون به رفتار وقیحانه خویش ادامه دهند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که از سرانجام برخورد قاطعانه قوه قضائیه با ضاربان حجج اسلام فروزش و مصطفوی خبری در دست نیست. تعلل این قوه در احقاق حق قربانیان دفاع از واجبات دینی و عدم برخورد سریع با برهم زنندگان امنیت عمومی جامعه اسلامی و البته دیگر نهادهای پاسخ‌گو در این حادثه از وزارت بهداشت گرفته تا مجلس شورای اسلامی به اضافه شدن حلقه‌های زنجیر وقایع اینچنینی در جامعه منجر خواهد شد.
    
در این‌جا البته باید از افرادی که در این وانفسای روزگار، با عزمی راسخ و قلبی مطمئن برای اجرای فرمان الهی جان خویش را در طبق اخلاص نهاده‌اند، نهایت تقدیر و تشکر را داشت. چه اینکه بی‌شک رضایت خداوند مجاهدان فی سبیل‌الله را کفایت می‌کند.

منبع:گرداب
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد